W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce Cookies.

Oficjalna strona BIP
Link do strony Instytutu Inżynierii Chemicznej PAN w Gliwicach - Otwiera się w nowym oknie

Instytut Inżynierii Chemicznej Polskiej Akademii Nauk

Ochrona danych osobowych

Działając na podstawie art. 13 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. RODO, Instytut Inżynierii Chemicznej Polskiej Akademii Nauk informuje, że:

1. Administratorem danych osobowych jest:

Instytut Inżynierii Chemicznej Polskiej Akademii Nauk
Gliwice 44-100, ul. Bałtycka 5,
centrala: +48 32 231 08 11
sekretariat: +48 32 234 69 15
Fax: +48 32 231 03 18

2. Cel i podstawa prawna przetwarzania, prawa osób, których dane dotyczą:

- KANDYDACI DO PRACY:

Dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 litera a i c Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. RODO w celu prowadzenia rekrutacji do pracy na określone stanowisko lub do rekrutacji prowadzonych przez określony czas.

Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w procesie rekrutacji, a w przypadku danych osobowych przetwarzanych na podstawie zgody, ich podanie jest całkowicie dobrowolnie.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Dane osobowe są przetwarzane w trakcie procesu rekrutacyjnego, a po jego zakończeniu tak długo jak nie zostanie cofnięta zgoda na przetwarzanie danych osobowych, nie dłużej jednak niż przez okres jednego roku.

- GOŚCIE:

Dane osobowe są przetwarzane przez system kamer monitoringu wizyjnego oraz w zakresie danych identyfikacyjnych osób wchodzących na teren Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 litera f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. RODO w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia.

Dane osobowe są przetwarzane przez monitoring wizyjny w sposób automatyczny. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe - ich niepodanie będzie skutkowało brakiem możliwości identyfikacji, co za tym idzie wstępu na teren Administratora.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

W przypadku, gdy podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, na podstawie art. 21 RODO przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Dane osobowe przetwarzane są tak długo jak wymagają tego przepisy prawa dotyczące zapewniania bezpieczeństwa osób i ochrony mienia w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.
Dane zarejestrowane przez monitoring wizyjny są przechowywane przez okres nieprzekraczający 6 tygodni.

- KLIENCI i KONTRAHENCI:

Dane osobowe są przetwarzane do zawarcia i wykonania umowy oraz do dochodzenia ewentualnych roszczeń reklamacyjnych na podstawie art. 6 ust.1 litera b i c RODO.
W przypadku prowadzenia windykacji dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 6 ust. 1 litera f RODO.
Podanie danych osobowych jest niezbędne do zawarcia i wykonania umowy z Administratorem oraz realizacji praw i obowiązków wiążących się ze zgłoszeniem reklamacyjnym.
W przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą lub instytucją, Administrator przetwarza dane osobowe osób uprawnionych do ich reprezentacji oraz osób wskazanych do kontaktu wyłączenie w celach związanych z zawarciem i wykonaniem umów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W takim przypadku dane osobowe obejmują dane identyfikacyjne, zajmowane stanowisko oraz inne dane dostępne w ogólnodostępnych rejestrach (np. KRS, CEIDG) lub podane przez spółkę lub instytucję w celu zawarciu i wykonania umowy.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

W przypadku, gdy podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, na podstawie art. 21 RODO przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych

Dane osobowe będą przechowywane przez czas obowiązywania umowy, a nadto:

  • do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
  • w zakresie dokumentacji księgowo - podatkowej - przez okres 5 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym umowa uległa rozwiązaniu lub wygasła;
  • uznania przez Administratora za zasadny wniesionego sprzeciwu w przypadku przetwarzania danych osobowych wyłącznie na podstawie uzasadnionego interesu Administratora.

- ZAMÓWIENIA PUBLICZNE

Dane osobowe są przetwarzane w celu:

  • dokonania wyboru oferty, zawarcia i wykonania umowy/zamówienia zawartej z Administratorem na podstawie art. 6 ust. 1 litera b RODO;
  • wystawienia faktury lub innych dokumentów księgowych oraz spełniania innych obowiązków prawnych wynikających z przepisów o zamówieniach publicznych, rachunkowych, księgowych oraz dotyczących instytutów badawczo-naukowych na podstawie art. 6 ust.1 litera c RODO;
  • prowadzenia ewentualnej windykacji na podstawie art. 6 ust. 1 litera f RODO.

W przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą lub instytucją, Administrator przetwarza dane osobowe osób uprawnionych do ich reprezentacji oraz osób wskazanych do kontaktu wyłączenie w celach związanych z zawarciem i wykonaniem umów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W takim przypadku dane osobowe obejmują dane identyfikacyjne, zajmowane stanowisko oraz inne dane dostępne w ogólnodostępnych rejestrach (np. KRS, CEIDG) lub podane przez spółkę lub instytucję w celu zawarciu i wykonania umowy.

Podanie danych jest warunkiem wyboru oferty oraz zawarcia i wykonania umowy.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

W przypadku przetwarzania danych osobowych na podstawie art. 6 ust. 1 litera f RODO przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Dane osobowe będą przechowywane przez czas obowiązywania umowy, a nadto:

  • do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
  • w zakresie dokumentacji księgowo - podatkowej - przez okres 5 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym umowa uległa rozwiązaniu lub wygasła;
  • uznania przez Administratora za zasadny wniesionego sprzeciwu w przypadku przetwarzania danych osobowych wyłącznie na podstawie uzasadnionego interesu Administratora.

- ORGANIZACJA WYDARZEŃ NAUKOWYCH:

Dane osobowe są przetwarzane w celu organizacji wydarzeń naukowych takich jak konferencje, seminaria na podstawie art. 6 ust. 1 litera b i c RODO.

Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w wydarzeniu organizowanym przez Administratora oraz realizacji praw i obowiązków wynikających z przepisów prawa, w szczególności podatkowego.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Dane osobowe będą przechowywane przez czas obowiązywania umowy, a nadto:

  • do momentu przedawnienia roszczeń zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa;
  • w zakresie dokumentacji księgowo - podatkowej - przez okres 5 lat liczony od końca roku kalendarzowego, w którym umowa uległa rozwiązaniu lub wygasła.

- UCZESTNICY PROJEKTÓW NAUKOWYCH

Dane osobowe są przetwarzane do prowadzenia projektów naukowych na podstawie art. 6 ust. 1 litera b i c RODO.

Podanie danych osobowych jest niezbędne do wzięcia udziału w projekcie naukowym prowadzonym przez Administratora.

W przypadku zawarcia umowy z przedsiębiorcą lub instytucją, Administrator będzie przetwarzał dane osobowe osób uprawnionych do ich reprezentacji oraz osób wskazanych do kontaktu wyłączenie w celach związanych z zawarciem i wykonaniem umów, co stanowi prawnie uzasadniony interes Administratora na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO. W takim przypadku dane osobowe obejmują dane identyfikacyjne, zajmowane stanowisko oraz inne dane dostępne w ogólnodostępnych rejestrach (np. KRS, CEIDG) lub podane przez spółkę lub instytucję w celu zawarciu i wykonania umowy.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

Dane osobowe będą przechowywane przez czas trwania projektu oraz okres obowiązkowego przechowywania dokumentów projektowych.

- KONTAKT/KORESPONDENCJA:

Dane są przetwarzane w celu udzielenia odpowiedzi na pytanie zadane przy użyciu formularza kontaktowego lub poczty na podstawie art. 6 ust. 1 litera f Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.  w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, tzw. RODO.

Podanie danych jest niezbędne do nawiązania i utrzymania kontaktu lub udzielenie odpowiedzi.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

W przypadku, gdy podstawę prawną przetwarzania danych stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO, na podstawie art. 21 RODO przysługuje prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

Dane osobowe przetwarzane są tak długo jak wymagają tego przepisy prawa w zakresie ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń lub do czasu wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych.

- PLIKI COOKIES:

Podczas wizyty użytkownika w serwisie https://www.iich.gliwice.pl/index.php/pl/bip-strona-glowna automatycznie zapisują się tzw. logi systemowe - anonimowe informacje takie jak, adres ip, adres url, typ urządzenia, typ przeglądarki, czas wizyty itp.

Biuletyn Informacji Publicznej Administratora wykorzystuje ciasteczka („cookies”). Pliki cookies stanowią dane informatyczne, przede wszystkim pliki tekstowe zapisywane na urządzeniu końcowym (komputer, laptop, urządzenie mobilne) osoby odwiedzającej serwis, jeżeli przeglądarka internetowa na to pozwala. Plik cookie zwykle zawiera nazwę domeny, z której pochodzi, swój „czas wygaśnięcia” oraz indywidualną, losowo wybraną liczbę identyfikującą ten plik.

Administrator wykorzystuje wyłącznie ciasteczka w celach technicznych – są on niezbędne, aby strona mogła prawidłowo działać – w celu:

  • zapewnienia odpowiednio wyświetlanie strony – w zależności od tego, z jakiego urządzenia korzysta użytkownik;
  • dostosowania usług do wyborów mających techniczne znaczenie dla działania strony internetowej, np. wybranego języka.

Ciasteczka dzielimy także ze względu na czas na jaki są instalowane w przeglądarce użytkownika na:  

  • pliki cookie sesyjne – pozostają na urządzeniu użytkownika, aż do opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). Są to przede wszystkim pliki cookie techniczne.
  • pliki cookie stałe – pozostają na urządzeniu użytkownika przez czas określony w parametrach pliku albo do momentu ich ręcznego usunięcia przez użytkownika.

Każda osoba może zmienić ustawienia przeglądarki i odrzucać prośby o instalowanie ciasteczek. Wyłączenie ciasteczek może mieć wpływ na to, jak będzie się wyświetlać nasza strona w przeglądarce. W niektórych przypadkach strona może się w ogóle nie wyświetlić.  

W każdej chwili można zmienić ustawienia ciasteczek w przeglądarce, w tym usunąć ciasteczka oraz zablokować możliwość ich ponownej instalacji.

W zależności od wykorzystywanej przeglądarki, opcja usunięcia lub cofnięcia zgody na instalacje ciasteczek może się różnić. Poniżej znajdziesz linki do przykładowych instrukcji.

Chrome - https://support.google.com/chrome/answer/95647?hl=pl 

Firefox - https://support.mozilla.org/pl/kb/ciasteczka?esab=a&s=ciasteczka&r=0&as=s 

Opera - https://help.opera.com/pl/latest/web-preferences/#cookies 

Safari - https://support.apple.com/pl-pl/HT201265 

Microsoft Edge - https://support.microsoft.com/pl-pl/microsoft-edge/wy%C5%9Bwietlanie-i-usuwanie-historii-przegl%C4%85darki-w-programie-microsoft-edge-00cf7943-a9e1-975a-a33d-ac10ce454ca4

Logi systemowe przechowywane są przez okres 1 roku i służą jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwerami serwisu. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwisem. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych informacji identyfikujących osoby odwiedzające serwis.

- BIULETYN INFORMACJI PUBLICZNEJ:

Dane osobowe w Biuletynie Informacji Publicznej są przetwarzane w celu wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w zakresie danych osobowych publikowanych w Biuletynie Informacji Publicznej.

Posiada Pani/Pan:

  • na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych;
  • na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych;
  • na podstawie art. 17 RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
  • na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
  • prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO.

    Dane osobowe w BIP są przechowywane przez okres wynikający z przepisów prawa.

3. Odbiorcy danych.

Dostęp do danych osobowych mają jedynie upoważnieni pracownicy/współpracownicy Administratora, a także podmioty świadczące usługi informatyczne, szkoleniowe oraz związane z organizacją wydarzeń naukowych.

Ponadto dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym oraz instytucjom biorącym udział w projektach naukowych.

4. Inspektor Ochrony Danych:

W razie jakichkolwiek wątpliwości lub pytań w zakresie przetwarzania danych osobowych, w szczególności w celu skorzystania z przysługujących praw możesz skontaktować się z naszym Inspektorem Ochrony Danych Panem Tomaszem Cyganem, e-mail: inspektor@iich.gliwice.pl , tel. 694 429 337 lub listownie na adres siedziby Administratora.

5. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji:

Dane osobowe nie są wykorzystywane w procesach zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.

6. Przekazywanie danych osobowych poza Europejski Obszar Gospodarczy:

W przypadku przekazania danych poza Unię Europejską, Administrator zapewni należyte zabezpieczenie danych osobowych, a także zapewni możliwości realizacji prawa do uzyskania kopii danych lub informację o miejscu udostępnienia danych.

Odpowiedzialny za treść: Anna Zapiór-Stasiak
Wytworzył: Anna Zapiór-Stasiak
Data wytworzenia: 23.06.2021
Opublikował w BIP: Anna Zapiór-Stasiak
Data opublikowania: 23.06.2021 13:12
Ostatnio zaktualizował: Anna Zapiór-Stasiak
Data ostatniej aktualizacji: 24.07.2025 13:22
Liczba wyświetleń: 6